Descripció
Presentació
S’ha parlat molt de la reeducació generalment tot associant-la als trastorns de l’aprenentatge. Existeixen pocs treballs en la literatura especialitzada i pocs cursos referits a les patologies d’aprenentatge que tinguin com a nucli central l’organització del pensament i l’adquisició de coneixements. Sovint s’associa fracàs escolar i reeducació. Aquest curs és una aportació rigorosa i viscuda, basada en l’experiència clínica, en què s’emfatitza la importància del vincle emocional com a eix de la interacció terapèutica. Aquesta base facilita l’abordatge dels trastorns d’aprenentatge, entesos com una resposta inadequada davant l’exigència escolar, familiar i social. Sovint estem massa pendents dels resultats acadèmics i prestem poca atenció al rerefons emocional i personal del nen al qual li costa aprendre.
Objectius
- Treballar cada tema monogràfic i els diversos aspectes que el componen: la indicació de reeducació, el procés terapèutic (inici, curs, final), la tècnica i la metodologia, la relació amb la família i l’escola des de la vessant reeducativa. Tots aquest aspectes es tracten des de la teoria i des de la clínica.
Metodologia
- Exposició teòrica
- Aportació de material clínic
- Discussió i posada en comú
Llibre de text bàsic: La reeducación. Un tratamiento psicodinámico de los transtornos del aprendizaje. Lectio Ediciones. Inclòs a la matrícula.
Temari
Tema I: Definició i objectius (Docent: Adrià López i I. Marín)
1.1 – Definició i objectius
- Lloc que ocupa
- La relació reeducativa
- Periode d’observació
- Pla de treball i focus (relació d’objecte)
Tema II: Tècnica i metodologia (Docent: Rosa Agulló)
2.1 Tècnica i metodologia
- Procés d’inici. Primera sessió del tractament
- Curs del tractament
- Criteris d’acabament i final.
Tema III: Relació i col·laboració amb la família i l’escola
3.1 – Relació i col·laboració amb la família i l’escola
- Amb la família (seguiment)
- Amb l’escola (seguiment amb l’EAP, elaboració PDI
- Síntesi final
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.